Bildet mitt
Jeg heter Monica, og bor i Oslo (kommer opprinnelig fra Østfold). Jeg bor sammen med mine to menn og alle hybelkaninene våre. Er en blid og glad jente. Litt gal innimellom, men hvem er ikke det!

fredag 19. november 2010

Juleforbredelser

Da er vi snart inne i julemåneden nok en gang, og jeg har funnet fram huskelisten min over alt som skal gjøres. Har startet på julegaver (og denne gangen er jeg sent ute til en forandring) og julekortene er skrevet. Guttungen har til og med skrevet eget julekort til oldemor. Det var stas for han å skrive det selv, men jeg tror nok det er stas for mottakeren i andre enden også.


Nå sitter jeg å pønsker ut småting til julekalenderen. Det er ikke lett å finne på 24 småting (og det bør jo ikke være noe søtt hver eneste dag), men jeg har til nå kommet opp med 14 stk. Da er det bare 10 igjen! Godt det er noen dager igjen før desember melder sin ankomst. Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det iår siden julekalenderen ligger i en eske hos svigermor, og har jeg merket esken med julekalender? Nei selvfølgelig ikke, og jeg har ikke tid til å gå igjennom 40 esker for å finne den. Får lage en morsom ordning i år tenker jeg.

Snart er det på tide å finne fram vaskebøtta og starte julerengjøringen. Ikke så lett når det står masse esker og sekker overalt. Jeg venter veldig på at det nye kjøkkenet er på plass så jeg kan kvitte meg med alle eskene. Blir enkle rengjøring på kjøkkenet denne julen da, og godt er det for det å finne tid til alt er ikke alltid like lett. Får lage en arbeidsplan over alt som skal gjøres klart til jul. Da blir det enklere for min bedre halvdel å se hva som skal gjøres også! Men men det blir vel jul i år også selv om vi ikke rekker alt. I tillegg til julevasken skal trappeoppgangen og toalettet oppe pusses opp. Hjelp.......kanskje jeg skal ønske meg mer tid i julegave fra nissen i år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar