Bildet mitt
Jeg heter Monica, og bor i Oslo (kommer opprinnelig fra Østfold). Jeg bor sammen med mine to menn og alle hybelkaninene våre. Er en blid og glad jente. Litt gal innimellom, men hvem er ikke det!

onsdag 10. november 2010

Nye rutiner, oppakking og oppussing

Da har min lille familie kommet seg inn i nytt hus. Lillegutt trives kjempegodt på sitt nye rom. Han har selv valgt fargene på veggene, men med litt veiledning fra mor og far. Han ønsket nemlig å ha grønnfargen på alle veggene, men det hadde nok blitt litt vel grønt. Han har fått mye større rom og plass til å leke på, men det blir desto mer å rydde opp fra gulvet da (og det er ikke alltid lysten til å rydde rommet er der). Vi var veldig spente på hvordan det ville gå første natten vi skulle sove i det nye huset. Ville han tørre å sove i 2 etg mens vi oppholdt oss nede, men det gikk helt smertefritt. Nå inviterer han alle vennene hjem for å vise fram sitt nye rom.

Ellers hersker det litt kaos i stua der ting som ikke er pakket ut ennå står. Vi får ta litt hver dag så blir det nok tomt til slutt. Utrolig hvor mange ting man eier, og det ser man ikke før man er på flyttefot. Godt jeg har gått til innkjøp av søppelsekker slik at jeg kan kaster ting etterhvert som de dukker opp fra eskene.

Neste oppussingsprosjekt er kjøkkenet. Idag har vi en gammel kjøkkeninnredning, men denne skal snart byttes ut med det nye jeg har bestilt. Stekeovn og kokeplater eksisterte ikke så jeg har gått til innkjøp av en hybelovn med to kokeplater. Det går egentlig veldig greit, men ting tar litt lengre tid. Gleder meg masse til det nye kjøkkenet er oppe. Før den tid skal det pusses opp. Vegger og nytt gulv skal på plass, og vi må ha besøk av en elektriker og rørlegger. Gulv er allerede kjøpt inn så det mangler bare å få kjøpt inn smart panelen.

Ellers ha vi begynt å komme inn i de nye rutinene. Blir litt kaos om morran før man skal på jobb og skolen, men det går. De første dagene bommet jeg på toget siden jeg må legge inn 2 minutter ekstra enn det jeg brukte før, men nå er den rutinen innarbeidet også.

Se vår fantastiske utsikt fra stua!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar