Bildet mitt
Jeg heter Monica, og bor i Oslo (kommer opprinnelig fra Østfold). Jeg bor sammen med mine to menn og alle hybelkaninene våre. Er en blid og glad jente. Litt gal innimellom, men hvem er ikke det!

mandag 31. mai 2010

Førskoledager

Da var dagen kommet at mammas og pappas lille gutt skulle på sin aller første førskoledag. Han gledet seg veldig på morgenen, men på vei til skolen kom alvoret tilsyne i det lille fjeset. Han var nok spent på å møte alle de andre førskolebarna, lærerene og ikke minst om han fikk komme i samme gruppe som sine kompiser.

Han var heldig og kom i samme klasse som en av sine beste kompiser siden første dag i barnehagen. Tror de begge var veldig glade for det der de gikk inn i klasserommet hånd i hånd:-)

Senere på dagen da jeg hentet gutten var fortvilelsen stor.........han hadde fått sin første lekse, å tegne det han hadde likt best med dagen på skolen, og så hadde han glemt boken han hadde fått. Fortvilelsen var stor, men mamma fant løsningen. Han tegnet leksene sin på et vanlig ark så kunne han jo bare lime den inn når han kom på skolen. Dagen var reddet. Stolt fortalte han at han skulle begynne i klasse 1A, og at han hadde fått noen nye venner. Slikt varmer virkelig et moderhjerte. Så jeg er ikke i tvil om at gutten min vil klare seg godt den dagen han virkelig begynner på skolen.

2 kommentarer:

  1. Så herlig da!! Tenk at lillegutt har blitt så stor alt.. tiden flyr...

    SvarSlett
  2. Tiden flyr alt for fort. Snart begynner han vel på ungdomsskolen også.....

    SvarSlett