Bildet mitt
Jeg heter Monica, og bor i Oslo (kommer opprinnelig fra Østfold). Jeg bor sammen med mine to menn og alle hybelkaninene våre. Er en blid og glad jente. Litt gal innimellom, men hvem er ikke det!

tirsdag 7. desember 2010

Julebaks 4. desember 2010

Da er mitt tette juleprogram igang. Idag var det julebaksten som stod for tur. Sammen med min søster og mor har vi bakt 4 slag, serinakaker, ristopper, pepperkaker (som jo er obligatorisk når man har småbarn) og kokosmakroner (som er den nye sorten vi prøver oss på i år). Baksten blir delt mellom oss slik at man får litt av hvert slag, og slik slipper vi å sitte med altfor mye kaker igjen når julen er over. Min mor baker i tillegg kromkaker og jeg skal bake potetmelskaker.
Guttungen var selvfølgelig med, og det å smake på deigen er da en selvfølge. Får satse på at magen hans holder etter all den pepperkakedeigen han fikk i seg. Tålmodigheten hans sprakk litt og da var det godt Nintendoen var med.


Etter noen timer på kjøkkenet var resultatet slik:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar