Bildet mitt
Jeg heter Monica, og bor i Oslo (kommer opprinnelig fra Østfold). Jeg bor sammen med mine to menn og alle hybelkaninene våre. Er en blid og glad jente. Litt gal innimellom, men hvem er ikke det!

tirsdag 27. juli 2010

Sommerferien 2010

Ferien startet med 3 dager i Kristiansand (Les eget innlegg lenger ned). Deretter ble det noen late dager hjemme med playstation spill og filmer. Det ble dessuten en dagstur til Østfoldbadet. Etter noen dager hjemme satte familien kursen til Son for å tilbringe noen dager i båten vår Thelma. Været var det så som så med. Pga mye vind ble det kun korte turer, og det var ikke særlig fristende å kaste seg i havet for en dukkert heller når man finner så mange maneter i vannet. Tydelig at det er manetår i år!

Det ble til at hele familen betale seg inn på Son Hotel for å benytte seg av bassenget der inne. Det var et fint sted å være med to bassenger, bobblebad og kalddusj. Kan anbefales. Ellers ble det spist middager på restauranter i Son sentrum, leking i strandkanten og solslikking på svabergene.

Etter 4 dager på båten dro vi hjem igjen, og planla en tur til Nesbyen i Hallingdal for å besøke Oldemor. Vi dro med oss Svigermor og dro oppover. Vel framme plukket guttungen markjordbær, som ble spist med sukker og fløte (det var flere bær enn hva bildet viser!) mens vi koset oss med den fantastiske utsikten.      
                                         
Lørdag satte guttungen, svigermor og jeg kursen mot Langedrag. Der så vi ulver og gauper ble matet. Av andre dyr så vi reinsdyr (men ikke Rudolf da siden ingen hadde rød nese), hester, kaniner, fjellrev, kuer og haner. Vi koset oss der hele dagen. Guttungen var så stolt etter å ha sittet på ryggen til en STOR skotsk høylandskveg med store horn! Det hadde ikke jeg gjort for å si det sånn. Jeg nøyde meg med å betrakte disse store dyrene på litt avstand.

Søndag dro vi tilbake til Oslo for min ferie var over for denne gang. Gutta mine skal ha en uke til med ferie. En av de dagene er satt av til tusenfryd tur, og det vet jeg gutta gleder seg veldig til.







 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar